שאלות נפוצות

מהו טיפול ה CBT ?


טיפול Cognitive Behavioral Therapy) CBT) הוא טיפול קצר מועד. מתמקד ב"כאן ועכשיו" ומבוסס על שינוי המחשבה ולימוד טכניקות לשינוי ההתנהגות על מנת לחזור למהלך תקין של החיים. הטיפול עוסק בבעיות הנוכחיות שלך ומחפש דרכים מעשיות ופרקטיות כדי לשפר את מצב הרוח וההרגשה הכללית טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול לעזור להתמודד עם בעיות בצורה חיובית ויעילה יותר, הוא מבוסס על הרעיון שהמחשבות, הרגשות, ההתנהגות והתחושות הפיזיות - מחוברים ביניהם ומשפיעים אחד על השני. טיפול בגישת ה- CBT נועד לעזור 'לשבור את מעגל הקסמים' המקשה על החיים על ידי פירוק הבעיות הגדולות לחלקים קטנים בעזרת שינוי דפוסי החשיבה, הרגשות וההתנהגות השליליים.




כמה זמן אורך טיפול ה CBT הממוצע ?


סך הטיפול ה CBT הממוצע הוא קצר מועד יחסית לטיפולים אחרים. לרוב, לאחר מספר חודשים נגיע יחד למסקנה שהבעיה לשמה הגעת לטיפול נפתרה. כל פגישה אורכת כ- 50 דקות.




מה עוד כדאי לי לדעת לפני שקובעים פגישה?


כדאי לדעת לפני שקובעים פגישה שעצם הפנייה לטיפול זהו צעד ראשון משמעותי בדרך לשינוי המבוקש. לאחר מכן נדרשת מוטיבציה ורצון לשנות ולטפל בבעיה.




למי מתאים הטיפול?


טיפול CBT יעיל ביותר לטיפול במקרים של:

  • חרדה (חרדה חברתית, חרדת בחינות, חרדה ממחלות וכו').
  • דכאון.
  • משברים בחיים.
  • מתבגרים- קשיים חברתיים, משפחתיים ולימודיים (ADHD/ADD).
  • שליטה בכעסים.
  • מחשבות אובססיביות כפייתית (OCD).
  • פוסט טראומטי (PTSD).
  • בעיות שינה וקשיי הירדמות.
  • התמודדות עם שימוש לרעה או התמכרות לסמים ואלכוהול.
  • טיפול בהתמכרות למין.
  • טיפול בהתמכרות להימורים.
  • הדרכת הורים למתבגרים.





הגיע הזמן לפתור את הבעיות, להתקדם הלאה ולהשתחרר מהמחסומים.